Dag 4 Via Francigena jun 24

15 juni 2024 - San Gimignano, Italië

Zaterdag 15-6-24  Etappe 2 van Gambassi  Terme naar San Gimignano  (14,9 km)

Vannacht in een mooie kamer geslapen in het oude centrum van Gambassi Terme met het onderstaand uitzicht vanuit ons raam.

DSC02723
Via het oude centrum van dit dorpjeDSC02724

lopen we naar bar Central, waar we ontbijten. Hier treffen we meerdere pelgrims, waaronder de 65 jarige (morgen 66 jarige) Nannie uit Naarden die alleen loopt vanuit Luca naar Rome.

Om 8.45 uur starten we met de wandeling en zodra we het dorp verlaten hebben lopen we weer door het glooiende landschap met veel wijngaarden.

DSC02727DSC02728
Als we de wijnboerderij “Casanova” passeren lopen we hier even naar binnen om een stempel te bemachtigen.DSC02729
De zon schijnt vandaag volop en we genieten van het mooie landschap en de oude gebouwen.DSC02730DSC02732DSC02733
Halverwege onze route vandaag, lunchen we bij de Bedevaartskerk in Pancole waar we de Belgische pelgrim Herman ontmoeten. In de communicatie is hij m.n. goed in het zenden en wat minder in het ontvangen/luisteren 😊.

DSC02735

Vandaag veel wijnpercelen en wijnboeren waar je ook wijn kunt proeven. M.n. de Chianti wijn (van de Sangiovese druif) is bekend in Toscane.

DSC02738DSC02744
Vlak voor San Gimignano passeren we het klooster “Monastero di Bose”.DSC02747
Daarna lopen we de laatste 45 minuten over een doorgaande weg en zien San Gimignano met zijn 14 torens in de verte op een heuvel liggen.

DSC02748
Het is vandaag maar een korte route waardoor we rond 13.00 uur al arriveren op onze eindbestemming. We lopen daarom het oude stadscentrum van San Gimignano in om te lunchen. Ook gefacetimed met Esther en Orry om Abbey weer even te zien en om bij te praten.

Om 14.30 uur kunnen we in ons appartement inchecken waarna we weer onze dagelijkse dingen uitvoeren (douchen, kleding wassen, foto’s uitzoeken de blog schrijven).

Daarna voldoende tijd om San Gimignano te gaan verkennen.

Jouw reactie