Dag 7 Via Francigena jun 24

18 juni 2024 - Siena, Italië

Dinsdag 18-6-24  Etappe 5 van Abbadia d’Isola naar Sienna  (25,1 km)

Omdat het vandaag een hete dag gaat worden (max 34 C), staan we om 5.00 uur op en eten brood met pecorino bij ons verblijf.

Nadat ik een foto heb gemaakt van de oude stenen wijnvaten in de verblijfsruimte, starten we om 5.45 uur met de wandeling.

DSC02881

Het is al licht en al vrij snel wordt het zonnig.

DSC02888
Vandaag zien we meerdere kleine kastelen onderweg, waaronder het “Castello della Chiocciola”.DSC02892
Een groot deel van de wandeling gaat door een bosgebied met een groot stuk een ongelijke stenen ondergrond, waardoor Ans veel last heeft van haar voetenprobleem.
Om 9.30 uur arriveren we bij “la Villa”. Een provisorisch maar gezellig uitgeruste plaats waar een vriendelijke oude man eten en drinken verstrekt aan de pelgrims, op basis van donativo (vrijwillige bijdrage).DSC02893DSC02894
Naast kasteeltjes zien we nog meer oude bouwwerken onderweg.DSC02901DSC02902
Na het middaguur arriveren we in Sienna en lopen via de stadspoort het oude centrum in.DSC02906
Het is nog een heel stuk lopen door dit centrum alvorens we bij ons B&B aan komen.DSC02907DSC02910DSC02912

DSC02915
Om 14.00 uur komen we aan bij het B&B, maar we kunnen pas vanaf 15.00 uur hier terecht om in te checken. Daarom gaan we eerst nog lunchen bij een Indiaas restaurant.

Om 15.30 uur checken we in en lopen we naar onze mooie oude kamer die sfeervol ingericht is.

DSC02916
De rest van de dag kunnen we Sienna verder gaan verkennen en bekijken wat we morgen gaan doen. Mogelijk dat we nog een extra dag gaan lopen op de Via Francigena.

De geplande 5 daagse wandeling zit er op en is ons bijzonder goed bevallen. Blij dat Ans ook elke dag de geplande route heeft kunnen lopen. Ik verwacht dat dit naar meer zal smaken in de toekomst.😊

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl