Dag 9 Via Francigena jun 24

20 juni 2024 - Pisa, Italië

Donderdag 20-6-24  Reis per OV van Sienna naar Pisa en bezoek aan Pisa.

Gisteravond nog lekker Italiaans gegeten om te vieren dat Ans haar eerste Camino met succes heeft afgerond.

DSC02969DSC02966

DSC02967
‘s Morgens brood gekocht en samen met de gisteren gekochte truffel picorino heerlijk ontbeten op het Piazzo del Campo.

Nadat we onze rugzakken hebben opgehaald, op weg naar het station.

DSC02970
Hier keurig 2 treinkaartjes gekocht voor de treinreis naar Pisa.

Als de jonge, onnozele, hielenlikkende en bureaucratische conducteur langskomt om de kaartjes te checken, krijgen we te horen dat we met deze kaartjes op het station hadden moeten inchecken en dat we daarom een boete moeten betalen van 2 * €60😡😱.
Het argument dat we dit als buitenlanders niet wisten en we toch betaald hebben, maakte geen indruk op hem. Onder protest deze fikse boete betaald.
Om 12.30 uur arriveren we in Pisa waar we lunchen. Nadat we om 14.00 uur hebben ingecheckt bij de B&B en ons gedouched hebben, Pisa bezocht.

DSC02973

DSC02974
Uiteraard bezoeken we ook de kathedraal en de beroemde scheve toren.

DSC02978DSC02980

DSC02986
Ter afsluiting van ons Via Francigena avontuur eet ik vanavond nog een pizza. Morgenvroeg lopen we naar het vliegveld waar we om 10.45 uur de vlucht hebben naar Brussel waar we (volgens plan) om 12.45 uur aan komen.

We kijken terug op een mooie wandeltocht in het prachtige Toscaanse landschap, met mooie stadjes en leuke ontmoetingen met andere pelgrims.

Ciao     Ans en Noud

Jouw reactie