Dag 2 Ardennen jun 23

27 juni 2023 - Malmedy, België

Din 27-6-23:  Wandeling Beverce - stuwmeer van Robertville - burcht Reinhardstein - Xhoffraix - Beverce (19 km)

Vanuit de camping vanmorgen gestart met perfect wandelweer (23C).

Met een flinke klim op de zuidelijke oever van het riviertje de Warche kom ik boven aan op de helling. Daarna gaat het nog vaak omlaag en vervolgens weer omhoog via ongerepte bergpaadjes. Zie ook regelmatig bospercelen die gerooid zijn.

Rond de middag kom ik aan bij de stuwdam en meer van Robertville en is het tijd voor mijn eerste koffie.DSC00262
Na een kilometer arriveer ik bij de mooie Burcht Reinhardstein midden tussen de bossen.DSC00266DSC00271DSC00274
Loop vandaag regelmatig langs de Warche die ik ook meerdere keren over steek.DSC00276
Als ik richting het dorpje Xhoffraix loop, zie ik een bijzondere partij bomen die als Siamese meerling aan elkaar gegroeid zijn.DSC00279DSC00280
Regelmatig loop ik door een dennenbos met lange kaarsrechte dennenbomen.DSC00281
Kom ook langs de steengroeve Steinbruch,DSC00284
en loop even verder weer langs de Warche

en kom om 15.30 uur aan op de camping.

Het was vandaag een prachtige maar ook pittige wandeling en ben ook veel meer wandelaars tegengekomen t.o.v. gisteren.