Dag 21 Vietnam
14 november 2025 - Can Tho, Vietnam
Vrijdag 14-12-25
We hadden het geluk dat we onze slaapcabine niet hoefde te delen met andere reizigers, waardoor we redelijk hebben kunnen slapen.
Even voor 6 uur arriveren we vanmorgen op het treinstation in Saigon dat niet veel voor stelt voor een stad met ca 10 mio inwoners.
Onze chauffeur staat ons reeds op te wachten en we rijden eerst naar een restaurant in deze stad, dat bekend staat om zijn goede “Pho noodle soup” die we als ontbijt eten.

Ook hier zien we een klein tempeltje en een mooi boeddha beeldje.

Om 10.00 uur komen we aan bij de ecolodge in Can Tho, waar we een welkoms massage aangeboden krijgen.

Nadat we “helemaal los zijn gekomen” naar ons huisje, dat zeer smaakvol ingericht is en in een prachtig groene omgeving ligt.


We maken een rondje op dit vakantie oord met o.a. kokosbomen

en bomen met Jackfruit.
De huisjes zijn er in meerdere uitvoeringen.

Om 14.00 uur starten we met een fietstocht samen met onze gids Tom Duc.
Met een klein pontje steken we een rivier over
en zien we enkele bootjes waar mensen fruit aan het klaar maken zijn om morgenvroeg op de markt te kunnen kopen.

Onze gids verteld veel over de verschillende soorten fruit die in de Mekong delta groeien, waaronder de bananenplant die een prachtige bloem heeft.

Hij verteld ook, dat 80% van het fruit uit Vietnam naar China geëxporteerd wordt.
Onderweg een stop gemaakt waar Ans aan het werk gezet werd om "Banh hoi mat vong" (speciale rijst noedels) te maken.

Om 16.30 uur zijn we weer terug bij de lodge en worden er “traditional cakes” gemaakt van o.a. sojameel, die we vanavond als dessert gaan eten.

Voor het avondeten op de lodge nog heerlijk enkele baantjes gezwommen.

Vanavond vroeg onder de wol omdat we al om 6 uur vertrekken naar de markt.
Het was weer een mooie dag en benieuwd wat morgen ons weer gaat brengen.





